SOCIAL MEDIA

fit tip: healthy breakfast

2. marca 2017
Čo raňajkujete vy? Raňajky patria medzi moje najobľúbenejšie jedlo dňa a vždy sa snažím spraviť si niečo nové, zaujímavé a chutné. Rada sa nechám vždy inšpirovať aj internetom, najmä na instagrame, kde na mňa každé ráno vyskočia skvelé tipy od ostatných blogeriek alebo dievčat, ktoré sa stravujú zdravo. Mám pre vás dnes pár tipov na raňajky, ktoré mám veľmi rada a sú naozaj jednoduché na prípravu :)

Raňajky mám vždy sladké. Nikdy nemám chuť na nič slané. Slané raňajky som mala naposledy asi pred piatimi rokmi a to fakt neklamem. Jediná výnimka, kedy mám slané raňajky je vtedy, keď sme niekde na výlete alebo na dovolenke a máme hotelové raňajky. Tam mám väčšinou kombináciu slaného so sladkým, pretože hotelové raňajky sú tie naj ♥
Dnes mám však pre vás súhrn tých domácich raňajok, ktoré mám veľmi rada.

Jogurt

Ako prvou alternatívou na naozaj jednoduché a rýchle raňajky je jogurt. Je úplne jednoduché dať si do misky jogurt, pridať ovocie, nejakú granolu, ovsené vločky alebo musli a všetko zamiešať. Základ mávam väčšinou biely neochutený jogurt alebo tvaroh, v ktorom nikdy nesmie chýbať banán. K tomu si dám ešte nejaké ovocie. Milujem hrozno, mango alebo granátové jablko. Niekedy pridám ovsené vločky, čokoládovú domácu granolu alebo nejaké musli :) O pár minút sú skvelé raňajky na svete!

Ovsená kaša
Ovsená kaša tvorí asi 80% mojich všetkých raňajok. Som trochu čudný tvor, pretože kašu mám radšej na taký spôsob, že si ju pripravím večer, nechám ju cez noc v chladničke odležať a ráno si ju len zohrejem. Kašu mám rada s ovocím - samozrejme banán, jahody, jablko, mango a podobne. Na prvej fotke môžete vidieť aj orechy alebo sušené ovocie, no to bolo po dlhej dobe, kedy som si to do nej dala. Nechápem ani sama seba, ale orechy moc nemusím. Jediné, ktoré mám celkom rada sú kešu a pistácie. Je to však zvláštne, pretože arašidové, mandľové, kešu či iné orechové maslá milujem a dokázala by som ich jesť na kilá. Môžete to vidieť aj na druhej fotke alebo na iných fotkách na instagrame. Na tretej, poslednej fotke, môžete vidieť overnight oats, na ktorých som fičala najmä v lete. Skvelá kombinácia je aj s vrstvami domáceho džemu. Vrstvila som to vždy tak, že na spodok pohárika som dala ovsené vločky, džem, ovocie a znova kým som neprišla až k vrchu. Počas noci som to nechala odležať a hotovo :) Je to naozaj veľmi chutné. 
Ovsená kaša ma vždy skvelo zasýti na niekoľko hodín a dokázala by som ju jesť aj niekoľkokrát denne :D 

 Zdravé alternatívy
 Keďže veľmi rada pečiem, niekedy rada skúšam aj zdravé alternatívy koláčov, ktoré bývajú veľmi dobré. Napríklad brownie-cheesecake je u nás doma veľmi obľúbený medzi všetkými členmi rodiny :) Keďže som sacharidový typ a väčšina mojej stravy sa skladá práve z nich, nedám dopustiť ani na dobré pečivo, ktoré si rada natriem arašidovým maslom. Na prvom obrázku je použité PB2 - práškové arašidové maslo, ktoré je tiež veľmi dobré :) Mala som doma už aj klasické a aj čokoládové :) Nikdy nesmie chýbať ani ovocie! 

Zo všetkého niečo
 Mnohokrát sa moje raňajky skladajú práve z dvoch častí. Vždy to je nejaký zdravý (niekedy aj klasický) koláč, ktorý je upečený s ovocím a pridám si k tomu jogurt s musli alebo malú ovsenú kašu :) Tieto raňajky mám najradšej a často ich zaraďujem. Na prvej fotke môžete vidieť čokoládový cuketový chlebíček, ktorý spravím znova, keď bude cuketa, s orechovým koláčom bez múky, ktorý robila sestra. Na druhej fotke je klasická bublanina, nič extra zdravé, ale už dávno neberiem jedlo ako zdravé a nezdravé a jem zo všetkého trochu :) O tom možno niekedy inokedy :)
A aké sú vaše obľúbené raňajky?  

20 komentárov :

  1. Tak to mame uplne stejne, taky nesnidam slany. Dycky sladky sladky sladky :) Krom hotelu, jako ty :D Tam si vetsinou davam vajicka. Ale doma nikdy, nevim proc :D Ale posledni dobou snidat nestiham, musim chodit driv do prace tak radsi dyl spim a nejim :/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. So nice food inspiration! I like this kind of food for breakfast. Great post!!
    Steal4Style.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ďakujem za inšpiráciu❤ Skvelé nápady a som rada, že som našla človeka, čo je na tom s raňajkami podobne! Ja tiež ráno nezjem nič slané, pokiaľ nie sme niekde v hoteli 😅

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tak to vypadá hodně dobře, já jsem ráda, když se vůbec nasnídám :D Ale když už, tak taky radši snídám sladké, a docela částo si dělám ovesnou kaši s agávovým sirupem, kakaem a ovocem :)

    Můj blog: Cosmokočka

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Great post dear! ♥♥♥
    http://starlingdays.blogspot.com/2017/02/my-experience-in-art-master-class-in-usa.html
    https://www.instagram.com/mira_shpak

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Snídaně je také mé nejoblíbenější jídlo dne ♥ A úplně nejvíc, když je čas si s tím pohrát a v klidu si ji vychutnat :) Podobný článek jsem dávala na blog nedávno, mám ráda, když se mám kde inspirovat :) Dneska jsem třeba zrovna měla ovesnou kaši :D Hotelové snídaně jsou opravdu boží, jen nikdy nevím, co si dát dřív, a pak vypadám, jak když jsem měsíc nejedla :D

    Pauline's Tiny World

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Taky mám moc ráda snídaně a myslím si, že ráno fakt dělá den. Já mám ráda sladké i slané, záleží na chuti a na času k přípravě, na tom často pohořím ráno :D U mě vedou jogurty s vločkama a ovocem, občas ty kaše, něco sladkého, pečivo s vejcem, pažitkou, šunkou :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja raňajky zbožňujem a na zajtra som dostala chuť na biely jogurt s ovsenými vločkami, s medíkom a so šťavnatým ovocím. Už dlhšie som nemala sladké raňajky, takže konečne nastal ten čas. ;-)
    Katharine-fashionisbeautiful

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ja milujem sladké raňajky, v lete mávam ovocie a v zime väčšinou granolu so sójovým alebo mandľovým mliekom. Je to už taký môj zvyk. Sem tam si niečo upečiem, ale väčšinou nemám čas, tak to riešim ovocím :)

    Flung out of space

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Your pictures look pretty! But I haven't understood a word
    Xo Victoria
    www.vidcaria.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  11. OMG these breakfast looks so delicious

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tak tyhle snídaně vypadají naprosto božsky! :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Vidím, že ráno máme úplně stejné chutě, taky mám nejradši snídaně sladké. A u tvých fotek úplně slintám :-)

    www.kalamita-life.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  14. que buena pinta tiene todo!
    Muchas gracias por tu comentario en mi blog bonita mia, te espero por mi nuevo por, mil besos!
    http://patriciasanchezstylestreet.blogspot.com.es/

    OdpovedaťOdstrániť