SOCIAL MEDIA

everything changes

16. augusta 2019
Nedávno som na youtube videla jedno video, ktoré mi vnuklo nápad na tento článok. Videá na tejto platforme už ani tak často nesledujem ako niekedy, skôr si radšej pozriem nejaký dobrý seriál, no občas sa ešte k svojim obľúbeným tvorcom vraciam.

Život je zmena. Hovorí sa to v knihách, v článkoch a hovoria to taktiež mnohí ľudia. Z mojej vlastnej skúsenosti hovorím, že ľudia sa nemenia, iba sa formujú, dospievajú, menia svoje názory, ale vo vnútri sú stále rovnakí. Na túto tému som písala už aj dávnejšie samostatný článok.
Problém je, že mnohokrát, keď sa človek rozhodne niečo zmeniť, a teraz mierim skôr na niekoho, kto tvorí niečo pre iných ľudí, jeho fanúšikovia a diváci ho prestanú sledovať. Akoby sa nevedeli zžiť s tým, že príde zmena. Aj napriek tomu, že zmeny sú v našom živote prirodzenou vecou, vďaka ktorej sa vyvíjame a postupujeme niekam ďalej.

Samotní diváci a fanúšikovia postupne dospievajú, menia svoje životy a robia iné rozhodnutia, aké by  urobili pár rokov, mesiacov alebo týždňov dozadu. Ak sa však zmení niekto, koho sledujú, odrazu to je zle. Akoby tento človek nemal na to právo.
Otázkou však je, prečo? Prečo títo ľudia nechcú, aby sa veci posúvali ďalej a menili? Dlhšie som sa nad tým zamýšľala až mi odpoveď napadla, keď som čítala jeden, asi dva roky starý článok, ktorý som napísala.
Písala som tam, že zmeny nemám rada. Akoby som sa ich bála a vadili mi. Keď sa na to takto spätne pozerám, usmievam sa, pretože dnes po zmenách túžim. Chcem, aby som sa posúvala ďalej a aby mi tento svet poskytoval nové možnosti. Chcem, aby ku mne zmeny prichádzali a ja som si ich mohla vyberať. Tak ako som mala názor, že zmeny nemám rada, mám teraz iný názor, ktorým je, že zmeny chcem a túžim po nich. Zmenil sa môj názor.
Ľudia jednoducho majú až príliš radi svoju komfortnú zónu. Boja sa ju opustiť, a preto žijú svoju rutinu stále dookola. Neodídu z práce, ktorá ich nebaví, pretože, čo potom? Čo ak si niečo iné nenájdem?
Ľudia neopustia partnerov, ktorých prestali milovať alebo ktorí sa k nim nesprávajú dobre, pretože čo potom? Budem sám/sama?
Ľudia jednoducho nechcú zmeny pretože sa ich boja a majú radi svoj komfort, v ktorom žijú.
A ja im to ani nezazlievam. Pravda je, že komfortná zóna je naozaj príjemná a komfortná. Problémom je, že vás nikam, ale fakt že nikam neposunie. A to je jej najväčší problém.
Ja som si za posledné dva roky uvedomila, že jedine, keď vyjdem zo svojej komfortnej zóny, dokážem doslova zázraky. Vyskúšala som si robotu, na ktorú by som inak nemala "gule", ak by som zo svojej komfortnej zóny neodišla. Vyskúšala som obrovské množstvo vecí, ktoré by som inak nevyskúšala. A viete čo? Je to perfektný pocit. Svoju komfortnú zónu mám síce rada, no tá na mňa bude čakať vždy, keď budem unavená a budem si chcieť oddýchnuť. Komfortná zóna neodíde, no šance a váš život, ktoré sa vám naskytujú, vám môžu prejsť pomedzi prsty, ak v nej ostanete.

To je na dnes všetko! Majte krásny deň :)

3 komentáre :

  1. Jsem na tom podobně jako ty, občas se bojím ze své komfortní zóny vystoupit, ale pokud tak udělám, jsem za to nesmírně vděčná! Člověk by se toho neměl bát, jedině tak se bude posouvat dále :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Beautiful style Love this casual look xoxo Cris
    http://photosbycris.blogspot.com/2019/08/you-are-in-charge.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Áno, mala by som vystúpiť zo svojej komfortnej zóny.

    OdpovedaťOdstrániť