SOCIAL MEDIA

ekológia a ja

18. augusta 2019
Neviem či ste si všimli, no poslednou dobou sa nám akoby roztrhlo vrece s rôznymi ekologickými problémami a katastrofami, ktoré si ľudstvo, vo väčšine prípadov vlastným pričinením, spôsobilo. Možno je to len mnou, že čítam čoraz viac podobne zameraných článkov, alebo je to jednoducho všeobecne viac prepieraná téma v médiách, je úplne jedno. Dnešný článok som zamerala skôr na to, ako na ekológiu pozerám ja a aký k nej mám vzťah.

Ešte počas letného semestra v prvom ročníku som si vypočula názor jednej našej profesorky, ktorá povedala, že ekológia je podľa nej len ďalší "trend", ktorému ľudia podľahli a nie je to teoreticky nič dôležité.
Následne som si ako tento tak aj zopár rokov dozadu, vypočula niekoľko vyjadrení amerického prezidenta o tom, že globálne otepľovanie neexistuje a podobné veci.
Tieto vyjadrenia mi stačili na to, že o ekológií často nerozprávam, maximálne tak som písala. Každý máme na túto tému odlišné názory, no s väčšinou ľudí v mojom okolí sa zhodneme na tom, že je dôležité pre ľudstvo to, aby sme sa správali k našej Zemi správne.

Nie som vegetarián a ani vegán, nie som ani človek, ktorého ročný odpad je maximálne 0,5 kilogramu. Som však človek, ktorý sa začal v ekológií a celkovo v téme životného prostredia začal orientovať viac pred približne dvomi rokmi. Práve v tejto dobe som totižto začala na túto tému písať články. Z toho dôvodu som sa musela viac orientovať práve na tieto témy a porozumieť tejto sfére čo najlepšie.
Počas posledných dvoch rokov som teda hltala jeden článok o životnom prostredí za druhým, nechýbali témy ako vesmír či zaujímavosti zo sveta. Jednoducho som si na tom pene "fičala". Po dvoch rokoch, kedy som písať na tieto témy prestala, som však v tomto, pre niektorých, "trende" ostala a zaujímam sa oň stále.
To, že módny priemysel je najhorším priemyslom pre našu planétu či to, že ľad na Aljaške sa už dávno roztopil, pričom sa to nemalo diať dobrých 30 rokov, by som nikdy nevedela, čo by bola škoda. Pretože mnohí ľudia si povedia jednoduchú vetu: "Ja s tým neurobím vôbec nič." Keď si to však povie niekoľko miliónov ľudí, je to hneď veľké číslo, ktoré by dokázalo ovplyvniť to, čo sa deje práve teraz na svete.
trousers - FemmeLuxe
A ak neviete ako začať, jednoducho, najbližšie keď pôjdete do obchodu s potravinami, kúpte naozaj len to, čo zjete a skutočne spotrebujete. Naozaj musíte mať v chladničke desať jogurtov, osem druhov syrov, päť druhov šunky či salámov a následne väčšinu z toho povyhadzovať len preto, lebo ste to nestihli zjesť?
A rovnako uvažujte aj pri nakupovaní oblečenia. Naozaj potrebujete ten ôsmy pár džínsov? Lebo ja si myslím, že nie. Ak chcete vyzerať dobre a tvoriť skvelé outfity, potrebujete mať základné kúsky, ktoré sa jednoducho kombinujú. Doma vám v skrini bude úplne zbytočne visieť niekoľko kusov košieľ, šiat, sukní a iného oblečenia. Z vlastnej skúsenosti viem, že to jednoducho všetko neznosíte a zbytočne podporíte fast fashion (o tej napíšem určite niečo v ďalšom článku).
Preto, ak aj vám aspoň trochu záleží na našej planéte a zdá sa vám, že neskutočné tropické teploty, ktoré každý rok v lete prichádzajú, a ktoré striedajú neznesiteľné zimy, sú už mimo kontrolu, mali by ste sa aj vy aspoň raz za týždeň zahĺbiť do článkov o svete, v ktorom žijeme. Že síce život na Slovensku môže byť pomerne pokojný (v porovnaní s inými krajinami, kde sú katastrofy, vojny a podobne), no vo svete sa dejú mnohé veci, ktoré nás priamo ovplyvňujú, no zatiaľ si ich všímame len málo.
Netreba myslieť len na seba a na to, že my ešte prežijeme v "celkom normálnom" svete, ktorého nepostihnú až také problémy. Treba myslieť aj na ďalšie generácie, medzi ktorými môžu byť naše deti, vnúčatá či iná rodina, ktorá už planétu nebude môcť zachrániť. Pretože na riešenie takýchto vecí bolo už včera neskoro.

6 komentárov :

  1. Your looks are cool and stylish!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naprosto s tebou souhlasím :) Taky si myslím, že ekologie není jen nějaký trend, naopak doufám, že se na tuto cestu dá více lidí.. Má to smysl ♥

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja sa snažím žiť ekologicky už dlhšie, samozrejme nežijem ukážkovo, no viem, že to má zmysel :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Souhlasím s tebou a na tyto věci je třeba myslet. Už teď je naše planeta ve špatném stavu a přehlížet všechno rozhodně není správná cesta..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. I love the 3 outfits!
    HAPPY WEEK
    xoxo
    https://stylishpatterns.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pekne napísané, škoda že na takú smutnú tému. Kiež by si presne ako píšeš, každý jedinec z toho milióna alebo miliardy nehovori "ja sám nič nezmením", lebo naozaj ak si toto povie kvantum ľudí, tak sa nemôžeme čudovať že to s nami ide od desiatich k piatim.

    OdpovedaťOdstrániť