SOCIAL MEDIA

woman

3. mája 2019
Dlhšie som uvažovala, ako tento článok nazvať a zistila som, že tým najlepším bude, keď ho nechám jednoduchý a výstižný. Tak to je totižto vždy najlepšie.
Pár dní dozadu som spravila na svojom instagrame menší prieskum. Pýtala som sa, a to nielen žien, ale takisto aj mužov, čo pre nich znamená slovo "ženskosť". Na svoju otázku som dostala hneď niekoľko odpovedí, od ktorých som sa tak mohla ďalej odraziť.

Každá doba je v niečom iná. V jednej "fičí" trend plnších kriviek, v inej zas vychudnuté modelky na prehliadkach Chanelu či Dolceho. Človek je tak zmätený a nevie, čo je správne. V tomto sme my, ženy, ešte horšie ako muži. Neustále niečo riešime. Stále sa cítime, že sme tučné, že nie sme dostatočne pekné a že nám niečo chýba.
Samozrejme, toto všetko však nie je len tým, čo vo svete "letí", ale aj kvôli tomu, čo vidíme na sociálnych sieťach. Neviem ako vy, ale raz za čas, keď vidím tie perfektné fotografie na Instagrame, uvažujem, ako vylepšiť to, ako vyzerám alebo či nemám odletieť niekam preč, do Ameriky a žiť si tam nejaký svoj sen.
Keďže som na túto tému napísala už niekoľko článkov (a väčšinu z nich nájdete na Interez.sk), môžem potvrdiť, že aj niekoľko výskumov, ktoré sa na tému sociálnych sietí zamerali, zistili, že ľudia sú v depresiách a mnohokrát majú takéto myšlienky práve kvôli tomu, čo vidia na Instagrame, Facebooku alebo iných, veľmi podobných stránkach.
To je však trochu na inú tému.

Ženskosť je slovo, ktoré mnohí z nás berieme úplne automaticky, no keď sa niekoho opýtate, aby vám ho vysvetlil, len málokto vám povie, čo to v skutočnosti je. Neviem, či ste si všimli, no často používame slová, ktorých význam poriadne ani nevieme vysvetliť alebo ich dokonca používame len na to, aby sme vyplnili vetu. Sú to bezobsažné a prázdne slová, kvôli ktorým náš jazyk upadá. To som sa však dostala až priam do morfologickej sféry, o ktorej, ak nie ste žurnalista, vedieť vôbec nemusíte.
Toto slovo som počula už niekoľkokrát, no sama som ho nejako nepoužívala, pretože som sa nad ním nikdy nezamýšľala. V spolupráci s e-shopom Femme Luxe mi však napadlo, že by som mohla spraviť na túto tému článok a zamyslieť sa tak nad významom slova, ktoré je pre nás celkom bežné, no jeho význam berie každý úplne inak.
Povedzte si slovo ženskosť a predstavte si vec/osobu, ktorá vám napadne ako prvá v hlave. Kto sa vo vašej mysli zobrazil? Mne osobne, Angelina Jolie. Herečka, ktorú mám veľmi rada, a ktorú považujem za asi najkrajšiu ženu. Nie je to však len o kráse. Celkový jej prejav, elegancia a takisto aj to, čo z nej vyžaruje, je dôvod, prečo mi pri tomto slove napadla. Pre mňa osobne znamená toto slovo viac vecí. Je to, samozrejme, výzor, no takisto aj to, ako sa človek správa a to, čo z človeka vychádza. A presne to je pre mňa niečo, čo často sama neviem opísať. Čo je tá vec, ktorá je akoby "hlavou ingredienciou" významu tohto slova.
Vďaka tomu, že je táto vec, ktorú človek často nevie ani vysvetliť, taká "záhadná", robí zo ženskosti vec, ktorú nemá úplne každá žena. K tomu, aby toto žena mala, potrebuje byť viac ako len ženou a zaraďovať sa do "ženského pohlavia". Úprimne, niekedy mi je celkom smutno z toho, ako sa dievčatá v dnešnej dobe správajú. V štrnástich/pätnástich som ja vyzerala ako úplné decko (a to myslím vážne), poriadne som sa ani nemaľovala a mojou najväčšou starosťou boli maximálne tak to, že musím ísť na druhý deň do školy a mám nejaké školské povinnosti (maximálne tak domáce úlohy). Keď sa však pozriem na baby, ktoré majú o päť-šesť rokov menej odo mňa a vyzerajú staršie ako ja, majú na sebe 5 centimetrov omietky a tvária sa akoby im patril celý svet, je mi z toho smutno. Riešiť také veci, ako oni v ich veku, ako to, s kým sa najbližšie uvidia v posteli (áno, aj s takými sa stretám) alebo to, čo budú najbližšie v piatok piť.
Myslím si, že takéto dievčatá majú celkom ďaleko od toho, čo som napísala vyššie.

Aby som sa však na túto celú vec nepozerala len z môjho jedného pohľadu, opýtala som sa aj vás na Instagrame, čo pre vás znamená slovo ženskosť. Keďže odpovede boli anonymné a sľúbila som, že ani mená nebudem uverejňovať, zrhniem to všetko dokopy.
Vo viacerých odpovediach sa spomínalo to, že je to ťažká otázka a odpoveď možno nebude správna. O to však išlo. Nesprávna odpoveď neexistuje, čo znamená, že každá odpoveď, ktorú som dostala, bola správna. Každý si totižto predstavuje takéto veci inak.
Výzor, to je to, čo sa spomínalo v každej správe. Keď sa vie žena správne upraviť, dbá o seba a vie sa dobre obliecť, vyzerá dobre a ukazuje tak, že sama sebe nie je ukradnutá. A ja len prikyvujem a hovorím áno. Výzor je to, čo vidí človek na nás ako prvé a čo ho zaujme. Ženskosť vychádza najmä z výzoru a z toho, ako žena vyzerá.
Mnohé ženy však berú ženskosť aj ako vec, ktorú u seba vedia akoby "vytvoriť". "Keď sa chcem cítiť viac žensky, pre mňa je to cítiť sa akoby tak jemne, no zároveň silne, oblečiem sa do šiat alebo si dám sukňu," znela jedna odpoveď, ktorá sa mi veľmi zapáčila. Je to odpoveď, ktorá doslova hovorí, že pre mnohé ženy je ženskosť vecou, ktorú dokážu dosiahnuť napríklad práve oblečením či výzorom.

Správanie a povaha, boli hneď na druhom mieste. Keď je žena úprimná, nenadáva v každej jednej vete a vie, ako sa má správať v každej jednej situácií je niečo, čo len podporuje dobrý pocit z danej osoby. Presne to je niečo v tom vnútri, o čom som vyššie písala.

To dôležité, čo však nesmiem zabudnúť a objavilo sa to len v jednej správe (čo je celkom smutné, pretože by to mala vedieť každá žena) je to, že ženskosť znamená aj to, že žena pozná svoju hodnotu a cíti sa dobre sama vo svojom vlastnom tele, aj napriek tomu, že nie je perfektná. Pozná, čo si zaslúži a odtiaľ, kde jej dávajú menej alebo ju neoceňujú dostatočne, odchádza.

Slovo ženskosť je jednoducho synonymom obrovského množstva iných slov ako napríklad jemnosť, výzor, krása, správanie, elegancia... A pre každého má úplne iný význam.
Aký má pre vás?

3 komentáre :

  1. To je krásný článek! Ani nevím jak bych definovala ženskost, ale tak nějak se přikláním ke všemu. Je pravda, že instragram tak nějak nabádá k tomu, aby jsme byly dokonalé, ale právě ta naše nedokonalost je krásná :) jo, musím tě začít sledovat na instagramu! :D
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelý článok, niekedy je fajn spraviť taký prieskum a dozvediať sa čo si myslia aj ostatní :)

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť
  3. You look radiant!

    www.blossomikebana.com

    OdpovedaťOdstrániť