SOCIAL MEDIA

book review

29. októbra 2017
Ahojte!
Dnes mám pre vás trochu iný článok, na aký ste zvyknutí. Okrem módy, kozmetiky a životného štýlu sa zaujímam z veľkej časti aj o knihy. V článkoch o seriáloch a filmoch, ktoré som tu už uverejnila ste sa mohli dozvedieť o mne to, že jednoducho dobré filmy a seriály milujem. Vždy si ich rada pozriem, zrelaxujem sa pri nich a nejako odpútam od seba všetky zlé myšlienky. Knihy som tu spomínala trochu pomenej, ani sama neviem prečo, keďže tvoria veľkú časť zo mňa.

Dnes vám chcem napísať moje pocity, myšlienky a niečo málo o knižke, ktorá mi pred pár týždňami pristála v schránke od vydavateľstva i527.net. Keďže som doteraz recenzie na knihy nejako nepísala, odpusťte mi, ak náhodou budem skákať z jednej témy na druhú. Sú to však moje myšlienky a to, ako zo mňa idú.
Aby som sa konečne dostala ku knižke.. Je to kniha Povolanie od autorky Rachelle Dekker. Túto autorku som doteraz nepoznala, a preto som nevedela, čo od knihy očakávať. Predsa len, vždy sa teším, keď vyjde nejaká kniha od môjho obľúbeného autora/autorky a na knihy od nových, iných autorov, sa vrhám len vtedy, ak majú nejaké dobré recenzie, ktoré na mňa kričia odvšadiaľ.
Kniha Povolanie je druhou časťou zo série "Prorok". Najprv som sa trochu bála toho, že keď som nečítala prvú časť, nebudem sa vedieť nejako vžiť do tej prvej, no hneď po pár stranách som bola v obraze a nemusela som riešiť, či som prvú knihu čítala.
Neviem ako vy, no ja si vždy rada prečítam aj text na obale knihy, ktorý mi aspoň trochu napovie, o čom kniha je. Práve preto vám ho sem hodím.
ZA HORIZONTOM POVSTÁVA ZLO. MŇA ALE NEZLOMÍ. NEUKÁŽEM STRACH. POVEDIEM TÚTO VZBURU. AJ KEĎ BY MA TO MALO STÁŤ VŠETKO.

Remko Brant si pri úteku z vládneho mesta ešte nikdy nebol tak istý, že koná správne. Byť suverénnym je však ľahké, keď človek nemá čo stratiť. Teraz, keď sa z Remka stal manžel Carrington Haleovej, otec a taktický vodca prorokov, riskuje všetko.

Remkov tím čelí počas riskantných záchranných misií vnútri hradieb mesta čoraz väčším nástrahám nepriateľa. Nový prezident Damien Gold vyhlasuje, že mesto otrasené vzburou vovedie do pokojnej a harmonickej budúcnosti. Zdanie však občas klame. Gold vie, že ak má dosiahnuť svoj nebezpečný cieľ, nestačí zatýkať rebelov – musí zničiť nádej, ktorú predstavujú… a to zvnútra.

V tábore prorokov vznikajú rozkoly, miestostráž je im v pätách a Remko cíti, že nad udalosťami stráca kontrolu. Na to, aby ochránil svojich milovaných, musí pokoriť svoj strach a premôcť Golda…

Vždy sa mi páči, keď ma kniha dokáže udržať v napätí. Som človek, ktorý miluje romantické príbehy, no veľmi rád si vždy prečíta/pozrie príbeh, v ktorom nemôže zastaviť, preto by ho to prenasledovalo aj v noci a preto pokračuje stále ďalej a ďalej. Rovnako som to s touto knihou mala aj ja. Jednoducho som stále pokračovala ďalej a ďalej, až kým som ju za pár dní celú nezhltla.
Dej je pútavý, trochu napínavý a udrží vás v čítaní aj vtedy, keď sa vám už zatvárajú oči a viete, že musíte ísť spať, pretože na druhý deň vstávate do školy. Vy však pri slabom svetle pokračujete ďalej, až kým nakoniec s knihou v ruke nezaspíte.

Nechcem hovoriť príliš veľa o deji, aby som náhodou neprezradila viac, než by som mala. Už párkrát som sa snažila napísať recenziu na knihu, ktorú by som tu na blogu vydala, no po prečítaní som zistila, že som prezradila skoro celý dej a jednoducho som čitateľa pripravila o zážitok z celej knihy.
Postavy, ktoré sa v knihe nachádzajú, sú veľmi pekne opísané a vykreslené, vďaka čomu si ich dokážete vo svojej mysli jednoducho predstaviť. Nestane sa tak, že by ste museli dlho dumať a uvažovať, ako asi vyzerajú.

Trochu som sa bála konca, pretože mnohokrát sa mi celý dej páči, no nakoniec prídem k záveru a ten mi celú knihu pokazí. Stalo sa mi to už pri pár autoroch. Z toho dôvodu som potom už moc po ich knihách nesiahala, pretože som mala zlé tušenie, že záver bude zas zlý. Táto kniha však mala záver napísaný bravúrne. Perfektne ukončený celý príbeh. Nemám rada, keď knihy alebo filmy končia s takým otvoreným koncom, kde si máte vy niečo domyslieť alebo nekonečne čakať na ďalší diel, ktorý už nepríde. S touto knihou to však takto nebolo, o to sa nemusíte báť :)
Ak uvažujete, akú knihu si najbližšie kúpiť alebo požičať v knižnici, určite stavte na knihu Povolanie od Rachelle Dekker. Pri tmavých, sychravých a upršaných chladných dňoch sa vám bude čítať naozaj perfektne. Na záver ešte dodám, že knižka má "len" 312 strán, takže ak chcete nejakú knihu, ktorú by ste prečítali za pár dní a nechcete nič "veľké", určite na ňu stavte a budete milo prekvapení. Rovnako ako ja :)

A poučenie na záver? Vždy skúšajte knihy nových autorov, pretože môžete nájsť takú perfektnú a napínavú knihu, ako bola táto!