SOCIAL MEDIA

the importance of spf

8. mája 2023

Ahojte!

Dnes som si pre vás pripravila recenziu na jeden z nových produktov, ktoré sa u mňa objavili v mojej zbierke a ktoré mám z ElNino.sk. Ide o krém na tvár Nivea Sun UV Face Shine Control SPF30.

Viem, že o SPF sa toho hovorí veľa. Poďme si však spomenúť jeho krátku charakteristiku, najväčšie výhody a vlastnosti.

Sun Protection Factor, skrátene SPF, je meradlo, ktoré sa používa na hodnotenie účinnosti slnečnej ochrany pred UV žiarením. SPF sa zvyčajne vyskytuje na štítku na opaľovacích krémoch a iných výrobkoch určených na ochranu pred slnečným žiarením. V jednoduchosti sa dá povedať, že SPF určuje, koľkokrát dlhšie môžete zostať na slnku bez toho, aby sa vaša pokožka spálila v porovnaní s tým, ako dlho by ste mohli byť na slnku, ak by ste si ochranu nedali.

SPF krémy používam pravidelne. Za posledných pár rokov som stihla vyskúšať rovno niekoľko od viacerých značiek. Mnohé však mali spoločnú jednu vlastnosť, kvôli ktorej mi nevyhovovali – vytvárali nepríjemný mastný povlak, kvôli ktorému sa na pleti vytvárali šupinky. Práve preto som ich vo väčšine prípadov nemohla používať pod mejkap.

Keď mi teda prišiel krém od Nivea, bola som zvedavá, aký bude. Moje očakávania neboli príliš vysoké, pretože UV krémy mi zatiaľ úplne vyhovovali.

Na začiatok musím povedať, že krém od Nivea má zmatňujúci účinok. Ten so svojou suchou pokožkou síce úplne nepotrebujem, no vravela som si, že sa možno vyhnem mastnému povlaku, ktorý niektoré UV krémy vytvárali. A musím povedať, že to tak skutočne bolo. 

Krém je ľahký a príjemný. Má jemnú vôňu, ktorá sa nebije s inými produktmi, napríklad mejkapom. Po tom, ako si krém aplikujem na tvár, sa veľmi rýchlo vstrebe a nevytvára povlak, na ktorý by sa nedal aplikovať iný produkt ako mejkap. Plusom toho, že nevytvára nepríjemný povlak je aj to, že na pleti sa neobjavujú nepekné šupinky.

Ochrana SPF30 je minimálne podľa mňa ako laika úplnou klasikou, ktorá dokáže tvár ochrániť pred slnečnými lúčmi počas bežných dní. Ide tak o výbornú voľbu pre každého, kto si chce pleť ochrániť pred UV žiarením počas celého roka. Pretože SPF by ste mali nosiť nielen počas leta, ale aj na jar, jeseň alebo v zime, kedy sú slnečné lúče rovnakým postrachom.

Balenie krému je veľmi praktické. Štíhlu nádobku si so sebou môžete vziať kamkoľvek idete. Dávkovanie a aplikácia sú takisto ľahké. Stačí si len dávkovať množstvo krému, ktoré potrebujete, a následne ho krúživými pohybmi zapracovať do pokožky.

Krém Nivea Sun UV Face Shine Control SPF30 ma príjemne prekvapil a stal sa produktom, ktorý už niekoľko dní používam na pravidelnej báze. Ak teda premýšľate, akú ochranu pred UV lúčmi zvoliť, tento produkt rozhodne odporúčam :).

Zverejnenie komentára