SOCIAL MEDIA

personalities

22. decembra 2018
Nedávno som mala v škole jednu prednášku, kde sme sa rozprávali o tom, koľko rolí má človek vo svojom živote. Je študentom, dcérou/synom, súrodencom, zamestnancom, chodcom, šoférom... Spomenuli sme naozaj obrovské množstvo rôznych rolí, ktoré zastávame, že som sa nestihla čudovať. Je pravda, že človek v dnešnej spoločnosti a v dnešnom svete robí toho tak veľa, že naša osobnosť je rozdelená na menšie a iné osobnosti, ktoré sa chovajú v každej situácií inak.

Hneď na to, ako sme riešili role človeka sme sa presunuli na nejaké konflikty, ktoré medzi týmito rolami existujú. Dôvod? Od človeka sa dnes požaduje tak veľa a je na neho položených toľko povinností, že žije neustále pod tlakom a tieto osobnosti, ktoré v sebe máme, prídu niekedy do rozporu. Ja sa tomu však už ani nečudujem. To, koľko toho máme, ako rýchlo ide čas a ako všetko okolo nás len tak prelieta je už známa vec. Určite si aspoň raz za pár dní poviete, že by ste chceli, aby ten čas išiel pomenšie. Aby ste ho mohli zastaviť a byť so svojimi priateľmi o niečo dlhšie. Aby ste mohli niektoré okamihy prežiť znova alebo aby mohli byť dlhšie.
Pred pár dňami, kedy som sa ponáhľala na prednášku, som išla rýchlym krokom okolo rieky. V ušiach som mala slúchadlá, počúvala som hudbu a bola som vo svojich vlastných myšlienkach. Nejako som neregistrovala, čo sa okolo mňa deje. Na chvíľku som sa však rozhliadla a pozrela sa okolo seba. Vonku je teraz tak krásne. Síce je už chladnejšie, no to napadané lístie a oranžová príroda má niečo do seba. A práve vtedy mi to tak došlo a rozhodla som sa, nebudem sa ponáhľad a nenechám si, aby mi dni utekali len tak.
Aj napriek tomu, že mi dni idú veľmi rýchlo, túto jeseň si nejako viac uvedomujem a užívam. Ani sama neviem prečo. Možno je to tým, že som na vysokej škole a nie som od rána do poobedia neustále v škole, z ktorej idem domov a robím si nejaké tie povinnosti, ale že je ten režim taký iný. Že v tej škole som tak trochu kratšie, následne idem niekam do mesta a podobne. Nejako si túto jeseň užívam a celkovo sa cítim perfektne.
Rovnako sa veľmi teším na Vianoce. Ku mne taká vianočná atmosféra väčšinou prišla vždy pár dní pred Vianocami, no už teraz sa tak pomaly chystám, vyberám darčeky s predstihom, aby som nebola v strese tesne pred Štedrým dňom.
Mám teraz taký poriadok v živote a som rada, pretože aj napriek tomu, že neviem presne, čo bude v budúcnosti a ako sa to všetko usadí, viem, že to bude dobré :)

3 komentáre :

  1. To je super článek na zamyšlení! Je pravda, že já tolik taky nevnímám dění kolem sebe .. ale máš pravdu, ten čas letí ať chceme nebo ne .. na Vánoce se taky moc těším, miluju tu atmosféru :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  2. pekný, pravdivý príspevok , smutne sa nad nim zamyslíš :/ keby sme mali v škole aj mi takéto prednášky a nie baviť sa o nepodstatných veciach :)
    leekralovaa

    OdpovedaťOdstrániť