SOCIAL MEDIA

eyebrow trend

26. januára 2019
Vždy, keď ma napadne nejaký "trend", ktorý práve teraz letí v móde alebo v kozmetike, poteším sa, pretože mám nápad na nejaký článok, ktorý môžem napísať. Dnes ma napadol ďalší trend, ktorým je obočie.

Tento článok ma napadol na základe jedného videa, ktoré mi vyskočilo na youtube. Toto video bolo na kanáli Allure s názvom 100 years of brows. Presne takéto videá ma zaujímajú a okrem toho som si pozrela aj 100 years of fashion, eyeliner a podobne. Pri obočí však v dnešnom článku ostaneme, pretože to sa menilo naozaj výrazne.
Ja osobne som človek, ktorého trendy obchádzajú. Vidí ich, pozná ich, sleduje ich na instagrame alebo iných sociálnych sieťach, no svoj štýl si ponecháva a nedáva sa strhnúť davom. Viem totižto veľmi dobre, že takéto trendy ako rýchlo prídu, tak rýchlo aj odídu a je úplne zbytočné meniť celý svoj šatník len pre jedno, maximálne dve obdobia.
Nie je to tak u mňa len v móde, ale takisto aj v kráse alebo v kozmetike. Riadim sa skôr tým, čo sa mi páči a z nejakých trendov si možno niečo vezmem, no nikdy to nie je tak, že by som trendu úplne prepadla.
Tí, ktorí sú narodení ešte pred rokom 2000 si asi dobre pamätajú práve na začiatky 21. storočia a na trend veľmi tenkého obočia, ktoré bolo mnohokrát práve len nakreslené. Som veľmi rada, že v tomto období som mala len pár rokov a na tieto trendy som nijako neprihliadala. Ak by som totižto aj ja prepadla tenkému obočiu, teraz by som si len búchala hlavu o stôl.
Tento trend prišiel už v roku 1995, kedy sa vo filme Mad Love objavila Drew Barrymore so spomínaným, veľmi tenkým obočím. Skoro všetky ženy prepadli tomuto trendu a bol po mnohých rokoch niečím novým. Predtým totižto niečo ako tenké obočie neexistovalo. Ženy dovtedy preferovali hrubšie obočie, ktoré bolo obľúbené už od čias druhej svetovej vojny. Medzi ikonické ženy s hrubým obočím sa radili napríklad Audrey Hepburn, Elizabeth Taylor či Sophia Loren.
Samozrejme, existovali aj nejaké tie výnimky, ktoré potvrdzovali pravidlo a mali tenšie obočie, ako napríklad Twiggy či Marilyn Monroe.
S nástupom roku 1995 a so spomínanou Drew Barrymore prišiel aj trend ultra tenkého obočia, ktoré miloval snáď každý. Známymi "celebritkami", ktoré takéto obočie preferovali boli napríklad Paris Hilton, Gwen Stefani alebo aj Christina Aguilera.
Tento trend trval celkom dlho, pretože vytrhávanie obočia alebo dokonca aj jeho holenie sa stali do roku 2000 veľmi obľúbenými. A práve to bol dôvod, prečo začiatkom 21. storočia bolo obočie ešte tenšie.

No a prišiel rok 2010, kedy sa na scéne objavila Cara Delevingne so svojím hrubým obočím, ktorým zo začiatku jemne svet módy a krásy pobúrila, no priniesla ním aj nový trend hrubého obočia, ktorý sa pomaly dostával do povedomia. Ženy už neboli posadnuté trhaním svojho obočia na ten najtenší tvar, aký len mohli.
Odrazu si ženy začali nechávať narásť hrubšie a tmavšie obočie, ktoré si len trochu dofarbili alebo vyplnili nejakou farbou.
Týmto trendom som ja osobne nikdy nijako nepodľahla. Svoje obočie som nikdy nemala vytrhané príliš a takisto som ho nemala nikdy nejako príliš hrubé. Som však veľmi rada, že v dnešnom svete už trend tenkého obočia dávno nie je a do módy prišlo prirodzené obočie, ktoré vyzerá omnoho lepšie.
Okrem toho, nedávno som na obočie začala používať ricínový olej, ktorý by ho mal trochu posilniť, takže vám dám po nejakom čase veľmi rada vedieť, ako to všetko dopadlo :)

A čo vy a obočie? :)

14 komentárov :

  1. super článok, ja som niekedy mala veľmi bledé obočie, takže som ho musela viac malovať, ale teraz ho už mám troška tmavšie, takže preferujem prirodzenejšie upravené ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To je skvelé!
      Presne tak, prirodzenejšie upravené vyzerá najlepšie :)

      Odstrániť
  2. super článok, ja som niekedy mala veľmi bledé obočie, takže som ho musela viac malovať, ale teraz ho už mám troška tmavšie, takže preferujem prirodzenejšie upravené ;) prvýkrát som sa pomýlila, kľudne zmaž ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aaa ja som si ani nevšimla nejako, hneď som aj na ten odpovedala :D :) Nevadí :)

      Odstrániť
  3. obočí je hodně diskutované. Já se přiznám, že trendy v obočí jdou mimo mě, sleduji je, ale na sebe je neaplikuji. pamatuji si, že dřív jsem si obočí trhala do co nejtenší čárky co to šlo. A teď jsem ráda, za to co mi dorostlo a ještě dokresluji. Takže si raději jedu tu svoji klasiku :-)

    The world of makeup

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, taká klasika, ktorá nie je ani príliš tenká, ale naopak to nie je ani nejaké moc hrubé obočie :)

      Odstrániť
  4. Ja si ho protrhavam a trosku pribarvim, ale nesnasim oboci aka NIKE nebo ruska carevna:).

    Mej se fajn!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Obočí si nejčastěji nechávám trhat u kosmetičky, né vždy je na to ale čas a musím použít pinzetu sama ... no a co si bude, fakt nejsem profík :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. U kozmetičky je to asi najlepšie, pretože tá vie čo robí :D

      Odstrániť
  6. Tenké obočí je úplně hrozný! :D Jsem ráda, že i mě tento trend minul. Mnohem více se mi líbí obočí, jako na poslední fotce :) Já osobně si to svoje jenom trhám do tvaru a dobarvuji gelem, když se maluju. Jinak s ním nedělám nic. Jsem přírodní blondýnka, tak si chci nechat i přirozené obočí :)

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Já si obočí jen lehce vytrhávám, aby mělo nějaký tvar. Ani příliš husté obočí mi nevadí, pokud má tvar, ale co se mi nikdy nelíbilo absolutně na nikom, byla ta příšerná tenká čárka místo obočí. :D Naštěstí mě tohle minulo, ale myslím si, že bych si to stejně takto nevytrhala, protože mi to připadá fakt hrozné. :D

    I am Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ja si obočie vôbec netrhám, lebo mám ho od prírody dosť tmavé a musím povedať že celkom dobre tvarované :D vždy si len prifarbím trošku konce aby som mu dodala taký hrubší efekt :)

    ORLLING

    OdpovedaťOdstrániť