SOCIAL MEDIA

večere

23. júna 2015
Asi najväčšiu dilemu mám vždy, čo si dať na večeru. Nebaví ma stále mať to isté a preto sa snažím vymýšľať vždy niečo nové. Niekedy však inšpirácia nie je a preto skončím s obloženým pečivom, ale väčšinou si dávam záležať a niečo vytvorím. Pomocou internetu a vlastnej hlavy. Možno nie som jediná, ktorá má niekedy málo inšpirácie, a tak tu je pár tipov, čo k večeri :)

1. Šaláty
Som veľkým milovníkom šalátov. Hlavne v lete, keď je vonku teplo a nechutí mi ťažšie alebo teplé jedlo. Na tomto jedle je úžasné to, že môžete kombinovať všetko so všetkým. Nikdy nemusíte mať to isté každý deň. Stačí zmeniť zeleninu, syry alebo zálievku/dresing.
Najzákladnejšími druhmi zeleniny, ktoré ja pridávam do šalátu sú : ľadový šalát, uhorka, rajčina a paprika. To mi tvorí základ šalátu skoro vždy. Potom k tomu vždy dám ešte niečo. Bývajú to olivy, kuracie mäso,tuniak, rôzne druhy syrov (najčastejšie je to asi grécky šalátový syr a hermelín) a občas prihodím aj čerstvé alebo sušené ovocie. Také brusnice alebo hrozno sú v šaláte krásnym spestrením. 
Dresingy alebo zálievky robím asi tie najzákladnejšie a tie moc nemením. Keď si robím jogurtový dresing, pridám do jogurtu granulovaný cesnak, korenie a trochu soli. Zálievku robím pomocou olivového oleja, trochu octu a korenia.
Veľmi rada si k šalátu dám aj nejaký kúsok celozrnného chlebíka pomocou ktorého som dlhšie zasýtená a výborne sa hodí k všetkým druhom s jogurtovým dresingom !
2.Cestoviny
Mohla by som povedať, že to patrí taktiež do skupiny šalátov. Najradšej mám kombináciu cestovín s cottage cheese. Tento syr by som mohla jesť neustále. Výborným oživením takéhoto šalátu sú aj fazuľky v rajčinovej omáčke alebo vajíčko. Základ ostáva rovnaký, zelenina každého druhu je vítaná - napríklad aj kukuričky.
3. Pečivo
Asi jedna z mojich najčastejších večerí. Niekedy nie je energia alebo čas na "vytváranie" šalátov a vyváranie nejakého jedla, veľmi rada si dám obložené pečivo. Najradšej ho mám s kopou syra, cottage cheese a avokádom. Avokádo si vždy pokvapkám citrónom a dám si naň korenie.
4. Ostatné
Pod pojmom "ostatné" myslím teplé večere. Na prvom obrázku je tortilla s kuracím mäsom, syrmi a zeleninou. Na druhom, trochu nevzhľadnejšom obrázku sú zapekané zemiaky s vajíčkom, cuketou, rajčinou, olivami, paprikou a síce to nie je dobre vidno, ale navrchu bol syr. Okrem týchto dvoj jedál mám veľmi rada aj kuskus so zeleninou a kuracím mäsom alebo ryžu na rôzne spôsoby. 


Čo najradšej večeriate vy ? :)


6 komentárov :