SOCIAL MEDIA

tasty day with Deniska: chocolate cake with fruit

25. augusta 2018
Na začiatok, predtým, ako si prečítate tento článok vám musím napísať, o čo vlastne ide. Počas toho, ako sme boli na dovolenke, sme sa s mojou sestrou trochu rozprávali o mojom blogu. Ona síce nerobí nič také, ako písanie alebo blogovanie, no veľmi ju baví piecť. Myslím, že doma sme všetci takí na varenie a pečenie pretože nás to všetkých baví. A keďže ste na mojom blogu mohli vidieť už niekoľko receptov, rozhodli sme sa, že raz za čas prispeje receptom a sama ho aj napíše. Ja jej pomôžem s fotkami, formátovaním na blog, no nič iné. Dnešným článkom teda začína aj jej menšie pôsobenie na mojom blogu. 

Autor: Deniska 
Ahojte, dnes by som Vám chcela ukázať recept na tortu, ktorá sa hodí najmä na rôzne oslavy či párty. Ja som túto tortu piekla na oslavu narodenín, ale samozrejme vy si ju viete prispôsobiť aj na obyčajné dni, keď Vám príde návšteva alebo len tak, keď máte chuť na niečo sladké .
Zloženie torty: spodná časť - vanilkový korpus s malinami a malinovým krémom
                         vrchná časť – čokoládový korpus s čučoriedkami a čučoriedkovým krémom

Spodná časť
Ingrediencie
Na plnku: 
  • 300g mrazených malín
  • 400g bielej čokolády
  • 600g mascarpone
  • 300g krémového syra
  • 350g tvarohu
  • Práškový cukor podľa chuti 
Na cesto:
  • 8 vajíčok
  • 5 bielok
  • 210g krupicového cukru
  • 260g hladkej múky
  • 15g zlatého klasu
  • 2 lyžičky prášku do pečiva
  • 1 lyžičku soli
  • 2 lyžice vriacej vody
  • 2 lyžice oleja
Dodatok: čerstvé maliny.

Postup:
Prvý krok, ktorý spravíme je, že si začneme pripravovať časť krému. Mrazené maliny dáme do hrnca a necháme rozpustiť, tak aby boli horúce. Rozvarené maliny vypneme a nasypeme do nich bielu čokoládu, ktorú necháme v nich rozpustiť. Takto pripravenú ganache si dáme do chladničky vychladiť. Vajíčka si oddelíme, bielky dáme do mixéra aj spolu so samotnými bielkami a žĺtky do misky, ktoré zmiešame s vriacou vodou a olejom. Keď sa z bielok v mixéry stane pena pridáme krupicový cukor a mixujeme pokým nám nevznikne hustý bielkový sneh. Takto vyšľahaný sneh si preložíme do misy, kde ho mierne rozmiešame a pridáme žĺtky zmiešané s vodou a olejom. Miešame veľmi opatrne, aby nám sneh nerozbil. Keď to máme zmiešané preosejeme do misy múku a zlatý klas zmiešaný s práškom do pečiva. Opatrne zmiešame a prelejeme do tortovej formy vystlanej papierom na pečenie. Pečieme na 160 stupňoch.
Krém: 
Mascarpone, syr a tvaroh vymixujeme spolu s pripravenou ganache ( maliny+biela čokoláda). Podľa chuti pridajte cukor. Samozrejme nemusíte keďže je tam tá čokoláda, ale pokiaľ máte kyslé maliny je potreba.
Po vychladnutí si korpus prerežeme na polovicu natrieme krémom a pridáme čerstvé maliny. Priklopíme vrchnú časť a krémom pokryjeme vrch a aj boky torty.

Vrchná časť
Ingrediencie
Krém:
  • 200g mrazených čučoriedok
  • 300g bielej čokolády
  • 500g mascarpone
  • 300g krémového syra
Na cesto:
  • 6 vajec
  • 3 bielky
  • 150g krupicového cukru
  • 175g hladkej múky 
  • 50g kakaa
  • 10g zlatého klasu
  • 1 lyžičku prášku do pečiva
  • 1lyžičku soli
  • 1lyžicu vriacej vody
  • 1 lyžicu oleja
Dodatok: čerstvé čučoriedky

Postup 
Tak ako pri spodnej vrstve si pripravíme ganache. A postup pri korpuse je ten istý, len pri preosievaní múky, zlatého klasu, prášku do pečiva preosejeme aj kakao. Pečieme pri 180 stupňoch.
Krém
Je samozrejme ten istý, len pri tomto som nepoužila tvaroh, pretože ten krém je trošku redší a keďže som ju dávala na ten spodný korpus potrebovala som hustejší krém. 
Po vychladnutí som korpus prerezala a spodnú časť som položila na spodnú časť torty, natrela krémom poukladala čerstvé čučoriedky. Položila vrchný korpus a natrela vrch aj boky torty.
Na ozdobenie som si rozpustila čokoládu vo vodnom kúpeli a zmiešala s trochou sladkej smotany. Natrela som ju na vrch torty a nechala trošku stekať po bokoch. Dozdobila som čerstvými čučoriedkami, malinami, mandľami a čerstvou mätou.
Veľkosť spodnej formy je 28cm. Vrchná časť je klasická tortová forma, ak chcete upiecť tortu pre seba alebo, len na menšiu oslavu. Aj ja som si recept na spodnú časť vypočítavala z vrchnej časti korpusu .
Budem veľmi rada, ak tento recept vyskúšate a napíšete mi ako sa Vám torta podarila upiecť! :) 

6 komentárov :

  1. o môj bože, to vyzerá neskutočne úžasne <3 mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nádherný dortík! Ségra je moc šikovná, moje ségra taky hrozně ráda peče :D
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jee ďakujemee! :)
      A to je super nie? Keď súrodenci pečú, my aspoň máme vždy čo sladké zjesť :D :)

      Odstrániť
  3. Mňaaam! Vypadá to dokonale a musí to ještě líp chutnat:D. Máš šikovnou ségru!
    Windy pink style

    OdpovedaťOdstrániť