SOCIAL MEDIA

multitasking

2. decembra 2021

Nedávno sme sa bavili s mojou Lolinou o zaujímavej téme. Ona sama ju začala, keďže v škole ju riešili. Zaujala ma, a tak som si povedala, prečo to nerozobrať aj tu, na blogu.  Ako už z názvu môžete zistiť, je to multitasking. Pre niektorých úžasná vec, pre ďalších vec, ktorú nemajú radi a pre niektorých vec, ktorú ani nepoznajú (alebo len nepoznajú toto pomenovanie). 

Aj keď verím, že mnohí vedia, čo multitasking znamená, našla som viacero vysvetlení, ktoré však zneli podobne ako toto:  Multitasking (z anglického multi, mnoho + task, úloha) alebo súbežné spracovanie úloh alebo paralelné spracovanie viacerých úloh je vykonávanie (aspoň zdanlivé) niekoľkých úloh súčasne počítačom. (Zdroj: Wikipédia)


Viem, že Wikipédia ako zdroj sám o sebe nie je zdrojom, ale všade bolo toto vysvetlenie úplne rovnaké, takže myslím, že v tomto prípade to môže byť.

V danom vysvetlení ide o počítače, no v posledných rokoch ide o prácu samotného človeka. Multitasking sa pomaly presunul z počítačov aj na ľudí. Určite aj vy poznáte ten pocit, keď robíte niekoľko vecí naraz - čiže robíte multitasking.

Hneď, ako som si toto slovo dala do vyhľadávača, mi okrem spomínaných informácií, čo to vlastne je, vyskočilo niekoho článkov s tým, aký je multitasking zlý. A práve to bola téma, o ktorej sme sa s Lolou rozprávali. Aj jej samej v škole vraveli, že je to zlé a pre človeka to nie je prirodzené.
Tieto informácie sú podložené, samozrejme, povestným "americkí vedci zistili, že .." a niekoľkými výskumami, ktoré potvrdzujú, že multitasking pre človeka nie je dobrý.


Keďže často sama píšem články, v ktorých mnohé podobné štúdie používam a opieram sa o ne, niekedy sama netuším, na kom tieto štúdie vykonávajú. Niekedy totižto dostanú také výsledky a závery, že sama sa na tom buď smejem, alebo len krútim hlavou.

Multitasking je súčasťou môjho života už zopár rokov a sama netuším, ako by som bez toho existovala. Popri písaní článkov pozerám seriály (a nie, fakt to nie je odfláknutá robota), pri behaní na páse si rada pozriem nejaký film alebo seriál, pri písaní taktiež často počúvam hudbu ... a mohla by som ďalej pokračovať. Keď totižto nemáte úplne dostatok času na všetky tie "srandy", čo máte radi, musíte si na ne nájsť čas aj medzitým, ako vykonávate veci, ktoré musíte.

Pre niekoho je možno multitasking zlou vecou, pretože sa nevie sústrediť na dve veci naraz, ale pre človeka ako som ja, je práve naopak, jednou z vecí, ktoré rada "používam" a vykonávam. Pretože úplne presne neviem, ako by som bez toho fungovala.
A čo vy a multitasking? :)

3 komentáre :

  1. Multi-tasking definitely has benefits! As you mentioned, watching a movie or TV show while working out is great, because it makes the hard stuff a little more enjoyable!
    the creation of beauty is art.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to je přesně věc, která asi není pro mě. :D Jsem ten typ člověka, co se musí na 100% soustředit na jednu aktivitu. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Click here, we are the best online slots game website in Thailand, which has received international standards and is guaranteed to be safe in both aspects. The games on our website have beautiful graphics and interesting gameplay. We develop and select quality games for everyone to enjoy to the fullest. Break the old rules of playing slots games to make it more modern and interesting.

    OdpovedaťOdstrániť