SOCIAL MEDIA

new in

3. novembra 2020

 To, čo hnevá snáď celý svet, ktorý funguje na televízií a na internete, sú reklamy. Tie, ktoré všade vyskakujú, prerušujú filmy a predlžujú nám youtube videá (dôvod, prečo som prešla na spotify premium). Ešte predtým, ako sme však všetci začali fungovať na internete a sťažovali sa, že nám vyskakujú vo všetkých možných sférach, tu boli telky a televízne programy, ktoré sme (minimálne my doma) sledovali. 

Neviem, ako to máte vy, ale u nás doma sa televízia pozerá úplne minimálne. Počas bežného týždňa ju skoro vôbec nezapíname a počas víkendov si najčastejšie premietneme film (cez notebook na telku), takže televízne stanice skoro nepozeráme. Ako sme však počas tento karantény viac doma (minimálne moji rodičia, ktorí presedlali na home office a čudujú sa, ako tak ja môžem fungovať nonstop), televíziu zapíname o niečo viac. Trávime pri nej spolu čas, pozeráme televízne noviny a občas si pozrieme na nej aj nejaký ten film. Pretože raz za čas tam v tej televízií aj nejaký dobrý film ide (to že premiéru filmu z roku 2018 považujú za premiéru nového filmu alebo niektoré filmy chodia stále dookola komentovať nebudeme). A ako sme tak minule pozerali jednu z televíznych staníc (sama už neviem, ktorá to bola), nejako som si uvedomila, ako mi niekedy tie reklamy všetky v telke vadili a ako som si zvykla na ten komfort filmov na Netflixe, HBO alebo iných streamovacích službách (čo si budeme, niektoré aj na čierno vypirátené). Keď išla už piata reklama za poslednú hodinu, mala som chuť celú telku vypnúť, ovládač od nej vyhodiť von oknom a nikdy viac ju nezapnúť. Bola by to škoda ako rozbitého okna, tak aj ovládača a koniec koncov, aj nie príliš lacnej telky. Tak som si povedala, že namiesto toho, aby som niečo zničila, využijem túto otrasnú situáciu na napísanie článku. Pretože neviem, či ste si to všimli, ale tie otravné a trápne reklamy sa posunuli z televízie na internet a to spôsobom, že sa objavovali najprv v blogosfére a potom pomaly na sociálnych sieťach.

Blogerky totižto boli veľmi zaujímavými ľuďmi, ktorí by mohli propagovať jednotlivé produkty za pomerne nízku cenu. Pred niekoľkými rokmi ich sledovali milióny ľudí po celom svete a značky to využili vo svoj prospech. Začali sa propagovať prostrednístvom ľudí, ktorí často nemali ani len zdanie o tom, aké drahé sú reklamy a koľko by si za ne mali pýtať. A tak sa často stávalo, že blogerky dostali len barter a spravili brutálne drahú reklamu.  S vývojom sociálnych sietí, a to najmä Instagramu, sa objavila nová platforma, na ktorej sa značky objavili. Začali svoje výrobky, už za vyššiu cenu, poskytovať aj influencerom a unfluecerkám.  Tento typ reklamy bol na začiatku v poriadku. Bol príjemný, pretože to bolo osvieženie od reklamých spotov v telke a bilboardov pri cestách. Ľudí taký typ reklamy nebavil a chceli vidieť niečo nové. A práve bloggerky a influenceri boli niečo takéto. Niečo nové a zaujímavé.

Ale viete ako sa hovorí. Všetkého veľa škodí. A reklám nikdy nie je málo. Práve preto, keď sa začali na sociálnych sieťach objavovať stále viac a viac, ľuďom začali prekážať aj tam. A v tejto fáze sa práve nachádzame. Sociálne siete sú v rozkvete a fungujú na príjmoch z reklám. A to, či nám to vadí alebo nevadí, nikto nerieši.  Preto, najbližšie, keď si budete dávať face palm, myslite na to, že stále tu existuje horšia alternatíva, ktorou sú reklamy v televízií, ktorých je tak veľa, že z 1 a pol hodinového filmu spravia 3,5 hodinový.