SOCIAL MEDIA

my year

31. decembra 2017
A je to tu. Koniec roka. Aký máte z toho pocit? Ja tomu neverím. Každý rok ide rýchlejšie a rýchlejšie. Rok 2017 mi však toho dal neskutočne veľa, a preto si zaslúži trochu dlhšie zhrnutie.

Rok 2017 sa pomaly končí a ja len neveriacky krútim hlavou. Akoby to bolo len včera, keď som si vypisovala nový diár na rok 2017. Akoby to bolo len včera, keď som si hovorila, že tento rok bude iný, lepší a ja konečne skoncujem s vecami, ktoré ma trápia a ničia. Akoby to bolo len včera, keď som sedela v tme v izbe a o jednej ráno som premýšľala nad tým, čo mi môže priniesť nový rok. Túžila som po toľkých veciach, no ani vo sne by ma nenapadlo, že by sa mohlo stať toľko vecí, ako sa stalo. Pri tomto ma vždy napadne, ako som niekde čítala, že po ceste za svojim cieľom nás život zavedie na rôzne cesty, počas ktorých zistíme, že to, čo chcem chceli, už ani nechceme a chceme niečo iné. A na konci, keď sme v cieli, možno nemáme tú vec, ktorú sme chceli, ale máme niečo omnoho lepšie :)

Stali sa dobré veci a takisto sa stali aj zlé veci. Život nie je len o tom peknom, no viem, že tých pekných vecí bolo omnoho viac, ako tých zlých. Viem však aj to, že na to, aby som si túto skutočnosť uvedomila, musela som sa začať na svet a na môj život pozerať úplne z iného uhla pohľadu. A podarilo sa mi to. Konečne.
Posledné tri roky som riešila neskutočne veľa zbytočností, ktoré ma doslova ničili. Nedokázala som sa od nich odpútať, aj keď sa mi mnohí snažili pomocť tým, že mi hovorili, aby som na to nemyslela, že je to zbytočné riešiť a podobne. Niekedy vám jednoducho nepomôžu ani vaši najbližší či motivačné články. Niekedy jednoducho musíte nechať pracovať čas a veriť, že sa to raz zmení. Raz si jednoducho ako ja uvedomíte, že tie veci nestoja za to, aby ste sa trápili a ničili. Niekedy si to z ničoho nič jednoducho uvedomíte, inokedy vám pomôže nejaká osoba, ktorá sa objaví vo vašom živote z ničoho nič a svojim konaním zmení celý váš pohľad na svet. Tak, ako sa to stalo u mňa.
Môj rok 2017 nezačal práve najšťastnejšie. Mala som neuveriteľne veľa práce, prežila som pár sklamaní od ľudí, od ktorých by som to ani nečakala, a myslela som, že horšie mi rok nemôže začať. Zo všetkých strán sa na mňa niečo valilo a bola som z toho unavená. 
Časom sa to však nejako urovnalo a bola som spokojná. Žila som si svoj život tak, ako dovtedy a na svoje nejaké sľuby do nového roku som aj zabudla. Nejaké veľké zvraty sa nediali, no nazbierala som krásne spomienky počas celých mesiacov, ktoré sa odohrali. 
Celý môj život sa zrýchlil a nabral na obrátkach až začiatkom septembra, kedy som vhupla do kolotoča maturitného ročníka. Veci sa zmenili, ja som sa zmenila (a uvedomujem si to omnoho viac ako inokedy) a odrazu je všetko akoby lepšie. Zbavila som sa mnohých vnútorných démonov, ktorí ma ťažili a som úprimne spokojná. Síce som mala ku koncu roka veľmi ťažké obdobie, ktoré stále aj mám, viem, že to bude dobré. Musí byť.
Naučila som sa aj mnoho nového, ako napríklad to, že na nič a nikoho nemám tlačiť. Nemôžem ani od mnohých ľudí niečo očakávať, pretože je to zbytočné a neskôr to veľmi bolí. Nič neočakávam a radšej som potom milo prekvapená. Veci, ktoré nemôžem ovplyvniť nechávam tak. Nechávam nech pomaly plynú a užívam si každý jeden deň naplno. Konečne viem, ako na to a konečne som oslobodená od mnohých zbytočných veci, ktoré ma vždy ťažili. 
Myslím, že rok 2017 sa podaril omnoho lepšie, ako som si myslela. Najprv, pri niektorých situáciách som si myslela, že to nie je práve “môj rok”, no niekedy veci, ktoré chceme nedostaneme okamžite, naservírované na podnose, ale dostaneme sa k nim kľukatými cestičkami. A občas po ceste k danému cieľu zistíme, že sa naše priority zmenili a my chceme niečo úplne iné, čo je odrazu omnoho lepšie ako to, čo sme si vysnívali. 
Počas tohto roka som pár ľudí stratila. Nebolo ich veľa, no niekoľkí z môjho života odišli. Najprv som si nevedela predstaviť, aké to bez nich bude, no úprimne, väčšina sa vytratila potichu a bezbolestne. Jeden človek z môjho života odišiel veľmi bolestne. Stále to cítim, no viem, že sa musím cez to jednoducho preniesť, pretože inak to nejde. 
Mnohých ľudí som však aj získala a s mnohými som si upevnila vzťahy, za čo som neuveriteľne vďačná. Vždy som si uvedomovala hodnotu priateľstva, no nie až tak, ako teraz. Ako viem, že sú niektorí ľudia pre mňa nenahraditeľní a potrební. 
Musím však povedať, že aj vďaka blogu a práci, ktorú popri škole robím, som získala niekoľko nových príležitostí na rozvoj mojej osobnosti, dostala som príležitosti byť lepšia v tom čo robím a takisto som dostala aj nové zaujímavé ponuky na projekty, ktorým som kývla a povedala som jednoznačné áno. Veď, prečo neskúsiť aj niečo nové? A tak ste mohli na blogu vidieť aj nejaké novinky a veci, ktoré som mohla otestovať alebo vyskúšať. 

Ja dúfam, že aj váš rok 2017 bol plný krásnych zážitkov, spomienok a že ste si ho užili najviac, ako ste mohli. Že ste každý jeden deň prežili naplno a najlepšie ako sa dá. Pretože ako sa hovorí: “včerajšok je minulosť a pre zajtrajšok sme sa ešte stále nenarodili.” Práve preto by ste si mali užívať každý jeden deň naplno. Viem, mnohokrát to nejde. Buď je človek zavalený prácou, má toho veľa a dni utekajú tak, že si ich nestíhate ani všímať. Inokedy môže byť človek bez nálady a cíti sa zle. Ja viem a chápem to, pretože ani ja som nemala vždy to najlepšie obdobie. Nemala som vždy tú najlepšiu náladu a nie vždy sa to dalo. Naučila som sa však, že je vždy potrebné snažiť sa. Snažiť sa byť lepšími a snažiť sa vždy si užívať všetko naplno :)
Majte krásny rok 2018! Nech sa vám splnia všetky sny, všetky túžby a aby ste našli všetko to, čo hľadáte :)

10 komentárov :

  1. Tiež som sa v tomto roku naučila dosť, ale asi je to aj tým, že sme starší a uvedomujeme si naše potreby :) Prajem veľa šťastia do roku 2018!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naozaj veľmi krásny článok tiež sa čudujem ako rýchlo to len zbehlo. :/

    Prajem šťastný nový rok. ;)

    Ann´s Life

    OdpovedaťOdstrániť
  3. It seems like you have had an incredible year! wish you the best for the next :)

    www.blossomikebana.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vždy je to chvíli špatný a pak zase dobrý, i když je to těžký, k žibotu to patří a jak píšeš, je dobrý se snažit. :)
    Jinak přeji krásný Nový rok a mimochodem ten nový účes ti moc sluší.

    Somethingbykate

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne tak, k životu to jednoducho patrí :)
      Ďakujem krásne! :) Aj tebe krásny nový rok :)

      Odstrániť
  5. Ty krátké vlasy, to je prostě bomba :) Přijdeš mi v nich tak svá! Jen tak dál. Někteří lidé prostě odejdou, aniž by sis všimla a někteří ti urvou kus tebe. Pevně věřím, že rok 2018 bude lepší :)

    www.thewaybya.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne! Ani nevieš, ako si ma týmto komentárom potešila! :)
      Krásny nový rok aj tebe :)

      Odstrániť