SOCIAL MEDIA

naučme sa chápať význam slova NIE

30. júla 2019
Nie, nebudem tu dnes hovoriť o negatívnych komentároch na sociálnych sieťach. Dnes si povieme niečo o tom, že keď povie človek nie, tak naozaj nemá záujem a je potrebné pochopiť to.

Podelím o jednu menšiu storku, ktorá sa mi pred pár dňami udiala na instagrame. Raz za čas si na niektoré príspevky zaplatím propagáciu a reklamu. Nerobím to z dôvodu toho, že by som sa chcela stať influencerom (čo nikdy môj cieľ nebol a nebude), ale preto, že mám blog. Niektoré príspevky jednoducho chcem, aby prečítalo viac ľudí a dostali sa trochu ďalej, než mám dosah.
Pri takýchto situáciách sa na môj profil dostanú určité indivíduá. Keďže som však človek, ktorý si za reklamu platí, verejne hovorí svoje názory (či už na instagrame alebo tu) a "ukazuje sa" (tým myslím fotky) na verejnom priestore (tým myslím instagram), si musím byť vedomá toho, že nie vždy prídu len reakcie, ktoré chcem.

Najnovšie som sa však, s celkom veľkým prekvapením, stretla s tým, že pomocou mojej fotky (mimochodom, bol to príspevok s nejakou kozmetikou) sa ku mne dostal jeden "týpek". Tento človek berie Instagram asi trochu inak ako ja (a väčšina ľudí, s ktorými sa poznám a používajú túto sociálnu sieť) a taktiež súkromné správy (takzvané a obľúbené Direct Messages) berie trochu inak ako ja, ale tak, je to miesto, kde si môže robiť každý čo chce.

Každému, kto mi napíše na Instagrame, sa snažím odpovedať a správy neignorovať. Občas to trvá dlhšie, občas kratšie, no len málokedy sa stane, že by som neodpovedala. Mám predsa nejaké vychovanie.
A tak som aj tomuto človeku, na prostú správu "Ahoj" odpovedala jednoduchým "Ahoj". Čakala som nejakú otázku, nejaký záujem o niečo, čo robím/o čom píšem a podobne. Väčšina správ sa týka práve tohto.

"Týpek" sa však, aj napriek tomu, že som bola odcestovaná a okrem blízkych a kamarátov som nejako na správy a maily neodpisovala, rozpísal a začalo to vyzerať, aspoň pre mňa, ako na nejakej online zoznamke. Bola som skôr strohá, snažila som sa naznačiť, že moc času teda nemám a taktiež ani toho záujmu nebolo nejako veľa, ale dotyčný si išiel stále svoje.
Hovorím si, okej, nechám to tak.
Po príchode z dovolenky to bol (a stále ešte trochu je) jeden chaos. Stretnutia s kamarátmi a kvôli práci, samotná práca, riešenie nejakých vecí ohľadom toho a plánovanie ďalších tripov mi zabrali celé dni. Sociálnym sieťam som sa venovala len pracovne (viac teda tým pracovným, ako svojmu) a na nejaké odpisovanie na správy nebol čas. Bola som vôbec rada, že som si vybavila maily, ktoré sa týkali dôležitých vecí.

Neviem ako to máte vy, ale ja (a aj ľudia ktorých poznám) to robíme tak, že keď mi niekto neodpisuje, chápem to tak, že jednoducho nemá čas. Nehustím do neho (okrem mojej milovanej Loly :D, tá si nájde aj 50 správ), počkám, kedy odpíše, a ak to nie je nič súrne, nechám to tak.
V tomto prípade si táto osoba písala jednu správu za druhou. Nechýbali reakcie na snáď všetky stories, ktoré som pridala a zaklincovalo sa to komentárom pod fotkou (ktorý ak hľadáte, tam už nie je). Týmto komentárom si dotyčný vyžiadal moju pozornosť a taktiež trpezlivosť, kedy som mu na rovinu napísala, že o nič nemám záujem a hlavne, Instagram pre mňa zoznamkou nie je. Ak by som túžila po zoznamke, išla by som predsa na ňu.
Lenže, tu prichádza tá vtipná časť a trochu aj dôležitá správa, ktorá je v dnešnom článku pre mňa dôležitá. Chalan, namiesto toho, aby pochopil, že okej, povedala jasné "nie", si išiel ďalej svoje tým, či PREDSA len si nenájdem aspoň nejakú tú hodinku.
Ľudia, a týmto nemyslím len mužských príslušníkov tejto planéty, je dôležité naučiť sa chápať význam slova NIE. Že keď niekto povie NIE, nechcem, naozaj to znamená nie. Pretože hustiť nasilu do človeka, písať mi trilión správ za sebou a následne ho do niečoho nútiť je podľa mňa skôr smutné a odpudzujúce, ako príjemné a príťažlivé.

Nehovorím, že som perfektná a nikdy som nič také neurobila. Teda, na takejto úrovni som určite neurobila :D Ale určite sa párkrát stalo, že aj napriek tomu, že človek povedal nie alebo to ani len nepovedal, ale vysielal určité signály, som si stále nejako myslela, že by to predsa len mohlo byť.
Nie, nemohlo.
Pretože keď raz niekto nechce, treba to rešpektovať. Netreba sa urážať či hnevať, keď niekomu nesadneme, niekomu sa nepáčime alebo niekto s nami nechce byť. Nútením nedosiahneme nič, a preto treba nechať veciam voľný priebeh.
A ku koncu: We often want it so badly that we ruin it before it begins. Overthinking, fantasizing, imagining. Just let it naturally evolve. 

Majte sa krásne!

5 komentárov :

  1. Souhlasím s tebou, slovo "ne" je třeba respektovat, ale na druhou stranu je dobré se "ne" naučit i říkat - mnoho lidí to neumí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Fajn článek, ty boty jsou krásný! Jinak tady ty individua ,,zbožňuju". Kolikrát mi vypisují týpci, co ani neznám a hned by šli na věc, přitom mám na profilovce fotku s přítelem, ale to nikoho nezajímá. Jednou je slušně odmítnu a oni to zkouší zas a zas.. A pak mi ještě kolikrát sprostě zanadávají:D Říkám si, že moc lidí ,,ne" respektovat neumí.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Taky souhlasím, slovo ne je třeba respektovat, nechápu takové lidi co pořád otravují ...
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Bohužel jsou lidi, co bývají takto neodbytní. Hlavně přes sociální sítě. Pěkné boty. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No jo, tihle chytráci, co si myslí, že "Ne" znamená "Možná" nebo "Ano", jsou neskutečně otravní a pak se ještě diví, že jim objekt zájmu nepadne do náruče. Snad se lidé jednou naučí respektovat hranice ostatních.

    OdpovedaťOdstrániť