SOCIAL MEDIA

nostalgia

16. augusta 2021

 Niekde som čítala, čo vlastne znamená pojem "nostalgia". Skutočný význam a najmä nejaké "korene" toho slova. Odkiaľ pochádza a čo vlastne v skutočnosti znamená. Často sa totižto stáva, že používame slová, ktoré sú pre nás úplne bežné a ničím nezaujímavé, no nevieme o nich skoro nič. Hodia sa do vety, vystihnú myšlienku, tak ich použijeme.

Tieto krásne voľné šaty s vačkami (o tých som nevedela a neskutočne ma potešili) som našla nedávno na Bonprixe a zachránili ma už niekoľkokrát počas vysokých augustových teplôt.

Slovo nostalgia má naozaj krásny význam. Pochádza z gréčtiny a jej doslovný preklad je "bolesť zo starých rán". Je to pocit v našom srdci, ktorý je na pár sekúnd tak silný a zosobňuje hneď niekoľko pocitov v nás. Nie je to len pocit osamelosti, ale takisto aj miernej bolesti, smútku a spomienok.

Keď človek spomína a cíti sa nostalgicky, nie vždy to je príjemné. Predsa len, spomíname na staré časy, počas ktorých boli (aspoň z tohto uhla pohľadu) veci lepšie a krajšie a často si myslíme, že už také nebudú. Že v minulosti bolo všetko akoby lepšie.

Neviem, kde presne som článok čítala, ale viem, že to bol nejaký výskum, ktorý spomínal jeden fakt o našom mozgu. Ten vravel, že ľudský mozog si často z minulosti filtruje niektoré veci, ktoré neboli až také pekné, možno nás boleli a často na ne zabúdame. Ku koncu si tak spomíname skôr na tie pekné veci, ktoré nás potešili, zahriali pri srdci, a na ktoré nechceme zabudnúť.

A preto, najbližšie, ak sa budete cítiť nostalgicky, budete vedieť úplne presne, čo toto slovo a tento pocit znamená :)

2 komentáre :

  1. To jsou krásné šaty, moc ti sluší a líbí se mi jejich střih. :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. I have just read this blog and I’ll surely come back for more posts, and also this article gives the light in which we can observe the reality of the topic. Thanks for this nice article! Now read this too...how to vote on bbnaija 

    OdpovedaťOdstrániť