SOCIAL MEDIA

dezinformácie

8. marca 2020
Nedávno som na svoj instagram pridávala príspevok ohľadom koronavírusu. Ten znel:

❌DEZINFORMÁCIE | KORONAVÍRUS 
Pred nejakým časom som tu na storkách zdieľala informáciu o jednej z najpreberanejších tém, ktoré dnes fičia - koronavírus. Nedá mi k tomu však ešte niečo nedopísať ✍🏻 (a týmto sa zobúdza moje novinársko-žurnalisticko-copywriterské ja 😂), pretože posledné dni všade vidím samé nápisy ako: MÁME POSLEDNÉ RÚŠKA alebo VYPREDANÉ pri dezinfekčných géloch. O tom, že ľudia kupujú do zásoby jedlo ani nehovorím.  Nehovorím, že hygiena nie je potrebná. Práve naopak, mali by sme ju dodržovať (a to nielen pri výskyte korony, len tak mimochodom). Treba však vedieť, kde je hranica medzi NORMÁLNYM rešpektom voči nejakej chorobe a prevencii, a pri PANIKE. 
🤚🏻Preto, kým začneme všetci panikáriť, nakupovať rúška za ceny s riadnou prirážkou a potraviny akoby prišiel mor, poďme si pozrieť zopár skutočných informácii: 
👉🏻Úmrtnosť na ochorenie COVID 19 sa stále pohybuje pod 3%, čo znamená, že aj keď na ňu zomrelo veľa ľudí, nie je to epidémia ako napríklad SARS - 15 % alebo MERS - 30 %+. 
👉🏻Úmrtnosť dominuje u osôb starších ako 65 rokov a s pridruženým iným ochorením (kardiovaskulárne, cukrovka, obštrukčné choroby pľúc, nádorové ochorenia…). 
👉🏻Jednorazové plátené rúško, ako mám na fotke, vás nejako špeciálne neochráni ak budete v dlhodobejšom kontakte s nakazeným.  Takže, ak sa chcete ochrániť pred nákazou, zbytočne necestujte ,✈️ keď nemusíte a dodržujte hygienu (čo robte 365/6 dni v roku aj bez vírusu!). A hlavne, nepanikárte a nešírte dezinformácie a hoaxy. Je to zbytočné a ľudí len strašíte. (Info pod čiarou: Áno, mám rúško, pretože sme si zopár kusov kupovali pre istotu, keď sme šli do NY. Nakoniec sme ich však vôbec nevyužili. Nenosím ich doma alebo po meste😂)


Neviem, či ste tút ó vec zachytili, no ľudia robia naozaj ako šialení. Nedávno som dokonca išla okolo drogérie, kde je už zopár dní napísané, že majú posledné rúška. K tomuto oznamu pridali ďalší a to: Prijímame objednávky na dezinfekčné gély. 
Myslím, že v mojom príspevku na instagrame som to celkovo zhrnula, aký mám na to názor ja a všetko okolo toho, ale jednoducho.. dezinfekcie alebo plátené jednorazové rúška vám nepomôžu, ak nedodržujete hygienu alebo ste v kontakte s nakazeným.
A hlavne, dobré by bolo povedať, že COVID jednoducho nie je tak nebezpečný, ako všetci hovoria. Nič nezľahčujem. Hovorím to, čo poskytujú fakty. A preto, neverte tomu, keď vám niekto povie, že na to všetci umrieme. Neverte nikomu ak vám povie, že na Slovensku je XY prípadov, ale médiá klamú a ututlávajú to kvôli niečomu inému. Tie správne médiá vám poskytnú skutočné informácie. To si môžete byť istí. Pretože v našej krajine stále žijú novinári, ktorí sa snažia poskytovať tie najlepšie informácie a nezahrabávať veci pod čiernu zem. Toť vše na dnes! :) 

3 komentáre :

  1. Start Submit your Blog Post to app.bloggerstatus.co Have Fun with the Beta Version. ;) Hehe :D L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naprosto s tebou souhlasím.. Také nechci závažnost koronaviru zlehčovat, ale to šílenství okolo něj mi přijde přehnané. Je důležité dodržovat základní hygienu, ale nakupovat kila těstovin do zásoby mi přijde úplně padlé na hlavu..

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť