SOCIAL MEDIA

základy šatníka I.

2. augusta 2018
Po dlhšom uvažovaní, či tento druh článku napíšem alebo nie som sa rozhodla, že predsa len áno. Aj napriek tomu, že nie som nejaká profesionálka, myslím si, že čo-to z módy som pochytila za približne štyri roky, ktoré blogujem a za približne tri roky, počas ktorých píšem (aj módne) články.

Zastávam názor, že doma by sme mali mať pár kvalitných a neutrálnych kúskov, ktoré môžeme jednoducho kombinovať a neskôr ich ozvláštniť nejakým doplnkom. Či už náhrdelníkom, náramkom, hodinkami alebo aj nejakou brošňou.
Samozrejme, mám doma aj nejaké tie extravagantné kúsky, no nedávno som vytriedila veľa oblečenia, pretože som ho už nemala kam dávať a stále som aj tak nosila len tie isté kúsky. Presne vtedy som si všimla, že je potrebné šatník povyhadzovať, vybrať len kúsky, ktoré potrebujem a ostatné posunúť ďalej.
Zo šatníka som teda vyhodila veci, ktoré som mala na sebe len občas, niektoré kúsky som mala na sebe len raz a to aj preto, lebo som ich fotila na blog. Keď som si triedila oblečenie, napadlo ma, že by som vám sem mohla priniesť aj takýto koncept, ktorý by vám mohol nejako pomôcť. Minimalizmus je totižto trendy nielen v interiéroch, kde si ľudia svoje príbytky zariaďujú veľmi jednoducho, ale takisto aj v móde. V šatníku mi tak ostali len základné kúsky ako čierne nohavice, klasické modré rifle, biele tričko, nejaká košeľa a podobne.

V dnešnom dieli vám chcem povedať niečo o kabelkách, ktoré nie sú len doplnkom celého outfitu, ale takisto aj praktickou a dôležitou "vecou", ktorá nesmie chýbať žiadnej žene.
Určite sa nemýlim keď poviem, že máte doma viac ako dve kabelky. Jedna malá, jedna veľká, jedna listová a mohla by som pokračovať ďalej. Úprimne, na kabelky a topánky som maniak, presne to sú moje slabosti a doma ich mám naozaj niekoľko desiatok kusov. Pravdou však je, že používam dve, maximálne tri. Preferujem kabelky v tmavej farbe, ktoré sa dajú kombinovať s úplne všetkým.
Aké kabelky by mali byť základom každého šatníka? 
Podľa mňa by ste mali mať doma tieto kabelky:

  • Veľkú čiernu kabelku 
  • Malú "crossbody" kabelku 
  • Kabelku na nejakú príležitosť
  • Vak 
Veľkú čiernu kabelku nosím vždy vtedy, keď chodím do školy. Zmestia sa mi do nej veci ako notebook, veľká peňaženka, potrebné dokumenty a podobne. Osobne, veľké kabelky nosím asi najčastejšie a najradšej, pretože sa mi nosia veľmi dobre. Ich nevýhodou však je to, že keď sú veľké, nahádžem tam aj také veci, ktoré vôbec, ale fakt, že vôbec nepotrebujem a po celom dni mi ide ruka odpadnúť, ako ma bolí.
Malé crossbody kabelky mám úplne najradšej. Sú stredne veľké, jednoducho sa prehodia cez plece a môžem vyraziť. Síce do nich nemôžem nosiť veľkú peňaženku, v ktorej mám všetky kartičky a doklady, nosím pri sebe len nutné veci, ktoré v skutočnosti potrebujem, nie je ťažká, nikde mi nezavadzia a outfit dopĺňa nielen z praktickej stránky, ale najmä z tej štýlovej, pretože je to akoby väčší šperk. Ja som sa najnovšie zamilovala do fialovej crossbody kabelky z e-shopu KLiNGEL.sk
Pod pojmom "kabelka na nejakú príležitosť" myslím skôr listové kabelky, ktoré sa nosia na párty, plesy a podobne. Takúto kabelku mám doma len jednu, pretože aj keď niekam idem, radšej si vezmem crossbody kabelku, ktorú nemusím neustále držať v rukách a jednoducho si ju zavesím na plece. 
A poslednou kategóriou je vak. Niektorí ich nemusia brať ako kabelky, ja ich beriem. Mám rada vaky, pretože si do nich môžem vložiť čokoľvek, hodím ich na chrbát a nič mi nikde nevadí. Občas sa však k outfitu nehodia, čo je škoda. Práve teraz som skôr na sukne a šaty a k niektorým sa hodia výlučne len kabelky. 
Takže to by boli základné kabelky, ktoré mne nemôžu chýbať doma a sú základom môjho šatníka :) A čo vy? Aké kabelky sú zas vašim základom? :) 

9 komentárov :

  1. Cute the look with the shorts!
    xx from Bavaria/Germany, Rena
    www.dressedwithsoul.com

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Všechny základní kabelky mám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Your outfit is peeerfeeeect. I am in love with your style, I especially love your shorts.

    Slatke Recenzije - www.slatkerecenzije.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Taky jsem nedávno třídila šatník. Kabelky mám různé a batoh mám taky.
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já sama mám doma černou a bílou kabelku přes rameno a pak i černé a bílé psaníčko, která se hodí i k šatům. Jinak většinou nosím batůžky. Mám sportovnější i ty elegantnější :) Super nápad na článek!

    TheWayByA

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak to splňuji :) ta crossbody kabelka je krásná :)
    MyGoldenMind

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Za poslední dva měsíce jsem protřídila obrovskou hromadu věcí a plno věcí udala na vinted, protože chci jít (pomalu ale jistě) cestou minimalismu. Postupně "čistím" i byt, i když jsem se bála, že na mne to prázdno bude vrhat divný dojem, je to spíš naopak, cítím, že mám doma tak nějak dýchatelněji :)
    Co se týče kousků v šatníku, na který nedám dopustit, tak je to určitě černý koženkový křivák. Kolikrát si nadávám, že ho jak šílená nosím i v létě, prostě protože se mi líbí v kombinaci snad úplně se vším . Držím si ho v šatníku už pěkných pár let, i když ne samozřejmě pořad ten samý :D Oddělala jsem tak už dva křiváky. Ten aktuální mám konkrétně tento: https://www.bolf.cz/product-cze-68162-Cerna-damska-kozenkova-bunda-Bolf-8891.html a je boooží <3 křivákům zdar!

    OdpovedaťOdstrániť